Saturday, May 18, 2013

Dua bulan

Affan dah dua bulan semalam.
Perkembangan selain makin mengembang adalah dah pandai masuk tangan dalam mulut (nak isap jari tak dapat sebab masih pakai mitten). Tangan yang sampai dulu adalah tangan kiri. So selalu mitten belah kiri yang akan lencun dolu.

Agah agah dah boleh bergelak ketawa. Terlebih ketawa akan sedu lepas tu. kalau letak bawah kipas yang laju (maklumla musim panas sekarang, kipas kalau boleh nak pasang speed maximum je) pun boleh sedu. Suara pon dah kuat kalau berkata kata aka marah nak suh angkat.

Rate menyusu as routine, menyusu/2hr (haha faham kan, susu setiap 2 jam, kalau dalam fizik rate kan 'anything' mesti per time). Demand dan production berkadaran 1:1, maksudnya memang cukup cukup untuk demand takde stok simpanan langsung. Haha oleh itu ibu mengambil langkah mencuba suplemen alfalfa dari shaklee dengan harapan perkadaran akan berubah menjadi persamaan linear y=mx +c. Haha dah mengarut dah ni. Senang kata ibu bleh pam susu pastu simpan untuk kegunaan adik sepanjang ketiadaan ibu disiang hari lepas ibu bekerja. Tapi selain itu ibu dah beli formula milk untuk membantu kekurangan yang jelas akan berlaku nanti. Hopefully bleh susukan adik sampai 2 tahun.

Craddle cap masih ada, cuma takde la banyak sangat. Rashes akan tumbuh tiap kali kepanasan melanda especially yang kat muka memang senang je nak tumbuh. Yang kat leher memang takleh nak buat apa pasal chin dah berchin chin. Pengudaraan memang takde tu yang susah nak elok.

Ok da tu je nak update pasal affan.

Pasal anaqi nanti ibu update lain kali eh.

Tata

Assalamualaikum



No comments: