Wednesday, April 23, 2014

Saya merapu

Kadang kadang saya mengalah
Kadang kadang saya lemah
Kadang kadang saya tak tabah
Kadang kadang saya melatah
Kadang kadang saya mengeluh
Kadang kadang saya gundah
Kadang kadang air mata saya tumpah, tak kira masa tak kira waktu.

Tapi selalu saya kata dalam diri yang saya   Kena kuat sebab saya tak lemah. Yang lemah cuma perasaan yang dibisik hati yang gundah, hati yang macam roller coaster, kejap naik kejap turun grafnya. Kena yakin yang "Allah tak uji hambaNya diluar kotak kemampuannya", Allah sayang saya, sayang semua hambaNya yang terkadang lalai dengan nikmat dunia yang sementara. 

Minda sedar saya kadang rasional tapi lebih pada emosional. Siapa la saya insan lemah yang sentiasa lupa yang sentiasa perlu diketuk dipahat agar menjadi mold terbaik takde cacat cela tapi sekali lagi precision selalu hanya 99.9% tak pernah 100%.. Sedih, pathetic, bangkit segera. 

Semalam tinggal sejarah
Hari ini lebih baik dari semalam
Esok lebih baik dari hari ini


Nah resepi kek nutella
Kan dah kata saya merapu kan kan

No comments: