Tuesday, December 13, 2011

Bulat

Ye selain daripada kami sekeluarga yang semakin membulat ada cerita lain disebalik bulat. Bulat air kerana pembentung haha okey okey yang ni takde kena mengena dengan naqee. 😜. Yang ni mungkin boleh elaborate more on perpaduan negara yang memerlukan gembelengan (ada ke ayat ni dalam kamus bahasa) dari setiap sudut malaysia.

Bulat yang pertama;
Lately ni naqee suka sangat menconteng dinding, jadinya ayah belikan naqee kertas lukisan dengan harapan dia akan tau nak conteng kat mana. Ya conteng dikertas ye nak bukan dinding. Penat mak mengelap dinding, tau-tau ada je hasil seni garapan artis kecil muncul didinding putih mulus ruang tamu kami.

Untuk menarik minat yang mendalam sikecil dalam lukisan ( haha mak dia suka art tapi tak reti buat) dan dalam masa yang sama mengajar tempat yang betul untuk melukis iaitu diatas kertas lukisan bukan dinding, saya ajar dia melukis sambil menyanyi macam ni ... Ehem ehem

"bulat kecik bulat kecik bulat yang besar, sayang ibu sayang ayah sayang semua"

Nak tau apa respon dia, "buyat tecik buyat buyat buyat nanananana....." sampai tak cukup kertas habis lukis ke lantai pulak. Haha mak tepuk dahi tak tau nak atasi masalah yang satu ni pulak.

Ok dah, tu je sbnrnya cerita bulat saya. Dah jom layan gambar sikecik pujaan hati saya..

2 comments:

Faiz Hamsidi said...

hahahaha. lama x dengar lagu tu. comei2!

jie said...

Lagu zaman berzaman tu. hehe sebenarnya tak ingat lirik seterusnya , so ulang-ulang balik lirik yang sama. Nak buat camner ibu dia mmg fail hafal lirik, nasib la. Btw thanks visit here ;)