Friday, February 10, 2012

bag organizer anyone??

Fuh tajuk sensasi kan. Memandangkan 'siri pengembaraan' telah bermula, banyak projek baru atau 'trial and error' projek beratur untuk dilaksanakan (okey baru dalam minda tak transform into reality lagi). Oh Tidak, saya bukan lah seorang makhluk yang kreatif, biasanya saya nampak somewhere than try to alter here and there. Contohnya macam projek malam tadi, i got inspired from cik kat's quilted tool case yang sangat cantik pada pandangan saya. So dengan gigihnya saya cuba buat bag organizer yang mana barang 'wajib' yang selambak tak akan tertinggal bila saya bertukar-tukar bag.

organizer to unorganized person haha mengaku tu wink wink
Ok cuma angkat je bag organizer ni dan attached ke handbag lain yang kita nak guna. Senang kan. Moga barang tak akan tertinggal lagi (hehe sebab acik selalu lupa nak bawak phone diwaktu-waktu genting walaupun beg besar seguni haishhhh).

Closed up gambar hasil projek semalaman sampai tak layan anak
Panjang kan Organizer ni. Haha purse je dah segedabak, ok ada slot untuk 3 pen ok (pen merah harus ada dalam handbag kah? hehe). Ada slot untuk vicks kalau mak tetiba pening atau bersin-bersin, ye hidung i ni detector habuk, pastu ada compartment untuk sikat, maklum la anak i rambut panjang sekarang ni, nampak serabai je kalau tak bersikat. Ya compartment untuk kunci je ada sampai 2 (1 untuk kunci office, yer, i ada 2 kunci office, haha kena pindah tapi tak pindah-pindah bilik lagi, pastu satu lagi kunci rumah, kunci kereta hubby pegang), and finally last compartment adalah untuk handphong saya ;) weee yang suka tertinggal tu.
erm rasa color combination sangat out kan haha. nama pun trial and error.
lagi pandangan dalam organizer, siap ada pen drive u. haha penting tu, consider nyawa gak
Dah-dah ler tu nunjuk bahagian dalam. huhu bukan kemas pun awok jahit haha ;) ok nak bagitau, nampak tak tali yang terjuntai dua, kat tepi satu, tengah satu tuh. tujuan tali tu adalah untuk diikat pada handbag anda supaya dia tak ke mana-mana, stay still kat orang putih.


Last sekali adalah pandangan organizer bila dah dilipat. Sekian terima kasih. acik penat bereksperimen projek ni malam tadi. so tido lewat. huhu

2 comments:

wanie_kashfi said...

chaiyyok yer puan lecturer! ni harus letak rotan satu ni, in case budak2 tak dengar cakap...hahaha

Katrina said...

wah, cik gee... terus eksperimen slps melihat aku nyer quilted tool case yer, hehehe...

bagus, bagus.. teruskan usaha anda ;)