Tuesday, September 21, 2010

Jika sudah tersurat dan tersirat, akan sampai jua masanya

Semalam 2 orang sahabat saya dipanggil oleh timbalan bos. Rupa-rupanya mereka ditugaskan untuk mengambil alih tugas salah seorang dari rakan kami yang juga bekas pensyarah saya. Menurut kata mereka, keadaan beliau sudah kritikal. Sejauh mana kritikalnya kondisi beliau, saya kurang pasti. Ada cakap-cakap mengatakan yang doktor menjangkakan hayat beliau cuma tinggal sebulan Waullahualam.

Semalam juga sewaktu pulang dari pejabat, suami ada mengatakan hal yang sama. Owh, nampaknya berita sudah tersebar, cepat sungguh fikir saya. Ini dialog saya pada sang suami " Kasihan kan dia, tak taulah macam mana keadaan dia sekarang. Tapi jika difikirkan balik, on positive site, dia kira beruntung, sekurang-kurangnya dia dah tau bila waktu dia nak pergi. Dia boleh bersiap-siap, tapi kita ni entah macam mana, entah esok, lusa, beberapa jam lagi, berapa saat lagi pun kita tak pasti. Entah-entah lagi cepat dari dia."

Waullahualam.
Dari-Nya kita datang dan kepada-Nya jua kita kembali.
Tolong Doakan rakan saya ni ya. Hanya Allah yang mampu membalas jasa baik kalian.

No comments: