Wednesday, March 9, 2011

tahi lalat

saya memang terkenal dengan tahi lalat yang banyak. kat muka je xtau ada berapa puluh, haha tu belum bawah bibir yang sangat obvious (obvious pun salah saya jugak, mula-mula tumbuh dulu takde la besar sangat, tapi sebab rasa malu tahi lalat dah sangat banyak, gatal la gigi ni nak gigit dengan beranggapan kalau saya gigit mungkin tahi lalat ini akan hilang kihkihkih innocent kan plus sangat sengal sebab gila tahi lalat nak hilang dengan hanya gigitan gigi yang tumpul. dan ya setelah gigitan demi gigitan tahi lalat itu semakin membesar dengan kadar yang sangat laju (cam halaju cahaya haha tipu okey, tapi lajula kiranya tumbesaran mereka dari yang sepatutnya).


mak saya kata, tahi lalat pertama saya tumbuh seawal 8 bulan. Gosh!!!! (haha tak kan orang kampung cakap gosh pulak kan, saya tak tau la mak saya kata apa, agaknya oh mak ko atau opocot (tapi mak saya tak melatah) mungkin ni kot, ya Allah (haha, mungkin ni lebih tepat memandangkan karakter mak saya yang sungguh soft spoken dan lemah-lembut.... haha cuba bayangkan) kecik-kecik lagi dah ada tahi lalat okey. mak saya kata lagi, dia macam tak percaya, puas la dia try buang, tapi tetap ada (maknanya memang tahi lalat la tu mak saya kata)



dan semalam......


saya jumpa satu dot.. ye satu je ok.. satu dot kaler hitam kat kening kanan anak bujang saya. satu dot kaler hitam okey.. apa dia, dot kaler hitam atau senang cakap macam tahi lalat la makcik jie takkan tu pun susah nak paham. haha macam tahi lalat ker? ke memang tahi lalat tu? hadoila saya cuba untuk tidak menerima kenyataan, saya ulang balik apa yang mak saya buat 28 tahun lepas, saya try sapu-sapu pakai jari ku yang mulus oppsss tobam nih tapi dot hitam tu seakan tak mahu pergi.... adakah ini realiti atau fantasi kwang kwang kwang.. nampaknya ya yer kawan-kawan dengan bangganya saya mengumumkan harraz anaqi dah ada tahi lalat. syabas betteh (cakap gaya hindustan).


dari,

mak yang baru terperasan anaknya ada tahi lalat teheeeeeeeeee ;)

2 comments:

wanie_kashfi said...

habis la naqee...hehehe...

xpe cik gee...tahi lalat tu yang memikat hati en. wan tu...hahaha...

wei, asal aku call ari tu x angkat? kang kalau aku xbgtau kat ko kang ko kata aku x bgtau lak...ko nk tau ke x? kalau nk tau, lenkali jawab call aku ye ibu naqee

azee akma said...

kenapa wanie... ko pregnant lg ker?