Thursday, October 10, 2013

Rookie blue

Hehe suka cerita ni. Sejak bila kan.
Masa dalam pantang suka tengok DIVA. Almost semua cerita dia saya follow.
Dari fairly legal ke Law and Order SVU ke good wife sampai la ke rookie blue ni semua pun saya follow.

Saya suka variety dalam setiap episod. Macam dalam fairly legal. Saya suka watak kate dan lauren yang memang totally opposite asik nak bercakar tapi at end of the story they take their hat off and work together to ensure firm yang ditinggalkan pada mereka akan tetap utuh. Banyak gak law terms yang saya belajar dari cerita ni best la senang cerita. 

Macam rookie blue saya suka Mc Nally and her partner Sam. Haha suka tapi tak nak mengaku ke sebenarnya Sam dah mengaku tapi saya yang lost track hehe.

Ok takpe saya nak cerita pasal bubur affan lagi. Haha lebih kepada untuk rujukan diri sendiri nanti sebenarnya. Maklumla makcik mudah lupa.


Nampak macam serupa je kan. Memang pun. Saya masih guna labu dan keledek sebagai bahan utama cuma kali ni saya campur ngan kurma nak bagi manis lagi. Labu dah memang manis tapi kalau tambah kurma lagi manis saya rasa. Hopefully affan suka esok makan bubur ni. Oh ya sebab saya dah makin malas, labu tu saya tak kopek dulu pun kulit dia, potong 4 pastu letak je kat steamer. Dah madak scoop out masuk dalam food processer done senang je kan. And kurma tu saya stim sekejap bagi lembut so that saya tak payah nak strained sebab dah halus, lagi tips menyenangkan buat bubur. I found buat bubur sendiri is great n healthy n fun. Cuba la buat ya, macam addiction dah saya rasa. Lagi best bila affan tak sabar sabar nak tunggu next scoop.

Update tentang affan, alhamdullilah he is getting well. Yeay moga adik terus sihat ya


No comments: