Saturday, November 16, 2013

8 bulan

Esok saya cukup 8 bulan
Eh assalamualaikum semua
Ibu suruh saya entepreme post kali ni
Ibu kata its all yours affan

Ok mula mula saya nak cakap apa yang saya buat past few weeks.
Alhamdullah saya dah sembuh
Terima kasih semua
Berkat doa
Ibu kata saya demam nak pandai kot
Fuh semput ibu saya. Dia kata selang 2 minggu saya tak sihat.
Ibu saya sanggup ganti tempat saya waktu demam. Tak sanggup ibu saya tengok saya waktu demam. 
Lepas ni harap saya terus sihat
Amin ya allah
Sebab tu ibu saya kata, sihat tu pun rezeki.
Rezeki Allah bagi banyak cara. Cuma atas kita nak faham bentuk apa rezeki Allah nak bagi. Tak semestinya harta dan benda je. 
Ok ibu, saya akan lebih bersyukur bila dah besar nanti.



Lepas sihat banyak benda saya belajar. 
Antaranya macam gambar kat atas ni, saya dah boleh memanjat sambil sambil tu saya show off kat ibu.
Sebelah tangan saya buat tongkat, sebelah lagi saya pegang bear.
Hebat kan saya bu



Tapi kadang kadang saya terbabas. 
Cuba tengok gambar kat bawah.
Saya cuba nak bangun lepas panjat grill.
Tapi nasib saya tak baik saya terbabas.
Haha ibu dengki.
Bukan nak angkat selamatkan saya.
Instead she's taking my photo.
See. Pity me. But is ok i'm just fine.



Selain tu saya dah merangkak laju.
Berapa laju tu saya tak pasti.
Tapi kalau ibu saya leka, memang ke dapur la jawabnya saya.
Its about time to fix the gate back.

Gambar kat bawah ni masa kami pergi awana.
Short trip masa deepavali hari tu
Ibu saya paksa ayah saya tidur sana.
Sebab hari tu je ayah saya free.
Selalu weekend ayah memang consumed. 
Gambar ni dekat pool masa teman abang saya swim.
Best juga pool ni, air dia suam je. So bolehla abang saya swim puas puas.
Itu pun lepas puas dia zikir nak main pool masa kami breakfast.
Ibu saya buat tak tau je makan.
Hehe kesian abang saya.


My all time favorite porridge still everything with pumpkin.
Ibu saya cuba tukar menu saya pada jagung dan peas tapi saya kurang minat.
Terpaksalah berbalik pada pumpkin porridge with dates and rice.



What else.
Ohh yes. Photo below shows another favorite spot for me.
If i fail to get out from there or get knocked out,i just cry then ibu will help me out.
See how cute i am when cry.


Ok, ibu said that enough for now.
Lets pray for victim in tacloban philiphine
Hope they will recover soonest.
And lets donate if u can.

Assalamualaikum semua =)

No comments: