Thursday, June 17, 2010

Ngah, KLCC nampak ke dari sini??

Naqee berenang lagi semalam. Tapi kali ni ditemani pakcik dan kakaknya pula. Sangat excited bersama-sama dengan pelampung baru yang dibeli oleh papa jib (ayah, nampaknya kita kene beli pelampung mcm tu baru naqee seronok main okey?). Sekejap ke kiri, sekejap kekanan mengejar bola. Sejuk? huh tak lut la bila naqee da seronok main. Yang penatnya kak jiha sebab kene pegang pelampung naqee. Paksu pulak? tu lagi tak hirau keadaan sekeliling kalau dah dapat berenang. Test skill dan lepas gian la tu.

Maghrib, saya kerah adik dan anak buah saya masuk dan mandi. Ayah dan encik hubby sibuk bakar ayam. Menu malam ni BBQ. Seronok semua makan, maklumla bukan selalu mkn bakar2 ni. Pabila perut pun da penuh di isi, mula la masing-masing buat agenda sendiri. Tiba-tiba adik saya bertanya:

Adik: Ngah, kakak kata tadi nmpk KLCC. Boleh nampak ke KLCC kat atas ni?

Saya: Boleh, nape?

Adik: Kenapa adik tak nampak pun.

Saya: Takpela, kalau adik tak nampak. Balik nanti suruh abg wan bawa adik lalu KLCC.

Adik: Nak masuk sekali boleh tak ngah?

Saya: Tak boleh la dik, dah malam. KLCC pun da tutup.

Jiha: Ngah, Petrosains pun da tutup gak kan.
Adik: Kata KLCC da tutup, mestila petrosains pun tutup gak kan ngah?

Saya: Yela, dah nama pun dah malam. Diaorg pun nak rehat dah letih seharian keje. Lain kali la, kita gi KLCC ye. Adik nanti jangan tido pulak. Kang tak nampak KLCC.

Kesian adik. Dia tu jarang dapat jalan-jalan. Dapat jalan pun bila kakak2 dia bawa. InsyaAllah, jika ada ruang dan keizinan masa, saya akan bawa diaorg melawat semua tempat yang dia nak pegi. Untuk tunaikan janji saya, encik hubby bawa mereka ke KLCC, sempat juga la snap beberapa gambar buat kenangan. Dan kami (naqee dan ibu) tgk KLCC dari dalam kereta jela sebab naqee dah mengantuk sangat2.

Bila tengok naqee pandang KLCC mula la teringat kenangan masa tengah sarat mengandungkan naqee, sempat saya ajak encik hubby lalu KLCC on the way balik ke rumah, sebab dah lama xlalu situ. Nak kesana dah malas sebab terlalu ramai 'foreigner' dah rasa macam kat oversea pulak hehe lagi-lagi bila lalu kat taman dia tuh.

No comments: