Tuesday, August 17, 2010

39 degree

A very short update,

Naqee masih lagi demam walau sudah dibawa ke hospital. Lewat malam lepas saya gagahkan juga diri untuk ke hospital bila suhu badannya sudah mencapai 39.8 darjah. Ini response dari Dr yang memeriksa anak saya
  1. Kenapa tak bagi dia ubat demam kalau dah tau 3 hari demam; saya dah bagi Dr, tapi sebab suhu badan dia tinggi sangat tu yang saya bawa kesini.
  2. Ni dah bagi belum ; belum
  3. Kenapa tak bagi lagi : Last pengasuh bagi jam 5.
  4. So sekarang dah pukul berapa : 11.30malam. Tapi tadi saya keluar jam 10. Kan kene bagi 4 kali sehari.
  5. Saya rasa anak awak ni mungkin kena penyakit kaki, tangan dan mulut: HFMD?
  6. Ada selsema: sikit

Dan saya masih risau, sebab malam tadi suhu badannya juga masih 39 degree, tidak menunjukkan sebarang tanda penurunan. Saya jaram dengan asam jawa, tampal kool fever, bagi minum air kelapa. Dan naqee, masih tidak dapat tidur lena, asyik buang air besar (cair) tiap kali dia terjaga.

Naqee, sembuhlah cepat nak, ibu sayang kamu

No comments: