Sunday, August 15, 2010

Subuh Ramadhan ke-5

Entah mengapa pagi ini saya rasakan begitu sayu. Hati terasa kosong dan tidak tenteram. Tangan menggapai Al-Quran, terasa rindu padanya. Usai solat subuh saya membuka lembar Al-Quran. Satu demi satu ayat saya ucapkan, lepas 1, 2, 3 dan akhirnya 4 muka, saya sudahi dengan surah Al-Asr. Baru hati terasa sedikit tenteram.

Tiba-tiba teringat akan rayyan ariff, kanak-kanak yang sangat istimewa dimata saya dan dekat dihati saya selalu. Moga dia terus kuat dan kuat dan kuat. Ya Allah, sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Penyayang, lindungi la ian dan pelihara la dia sebaik dan selayaknya. Amin ya Rabbal alamin.
~~~
Sesungguhnya Ramadhan membawa seribu satu keberkatan kepada seluruh umat islam. Hargailah bulan ini sebaiknya. Kerna Ramadhan akan datang belum pasti. Persiapkan lah diri kita sepenuhnya, janji Allah itu pasti. Segala yang didunia ini hanya pinjaman. Kepada-Nya kita datang dan kepada-Nya kita pulang.

"Dunia ini umpama penjara bagi mukmin, manakala syurga bagi musyrikin. Dunia singgahan cuma untuk kita meraih sebanyak mungkin bekalan untuk bekalan kita di akhirat yang kekal abadi kelak" Solusi.

Ya-Allah, aku bermohon agar diri ini dan KAMU yang membaca ditetapkan iman didada dan moga sekembalinya kami kesana nanti kekal dengan agama anutan kami (ISLAM) sebagaimana datangnya kami kedunia ini. Amin......

2 comments:

Jiey^Mien said...

G, thanks for keeping Rayyan in your thought and prayers!!
*hugs*

jie said...

selalu jiey,
InsyAllah nama ian tak akan padam dalam kotak ingatan ini selagi hayat dikandung badan. Doa yang TERBAIK untuk ian yg hensem ;)