Saturday, January 7, 2012

2 tahun 5 bulan

Iya anaqi dah 29 bulan, cepat je masa berlalu rasa baru semalam dia baby kecil saya yang bam bam best dipeluk dan wangi bila dicium. ( wah adakah itu tandanya saya dah bersedia dengan kehadiran baby baru.... Teeet, saya biarkan anda dengan persoalan tersebut hehe).

Oh ya tadi budak kecik yang bam bam (eh dah tak berapa bam bam) tersebut telah melakukan kejutan ketika ibunya sedang tekun mengosok stok baju kerja seminggu dan baju nak keluar petang ni. Nak tau apa kejutan nya. Ya, budak 29 bulan ni telah menunjukkan bakat-bakat ahli gymnasium dengan mengangkat dumbells ayahnya yang tercatat macam gambar kat bawah ni. 5 kg tu kawan-kawan dengan hanya sebelah tangan je. Ok itu tipu, dua belah tangan baru logik sikit. Huh terkojut mak takut terlepas kat kaki mau biru lobam kaki dia.

Ok habis pasal kekaguman mak dia tang supermighty toddler, semalam mak dia feeling ala- ala shopping anak nak masuk sekolah. Belikan anak dia yang malas nak membaca buku tapi kuat menconteng tu beberapa buku yang dirasakan sesuai oleh sang ibu. Harap-harap bercambah la minat dia tang membaca. Maklumla membaca kan jambatan ilmu cewah-cewah. Dulu mak dia tak dapat kemudahan macam dia. Minat nak baca buku tapi takde siapa nak belikan. Mujurla ada majalah peneroka yang abah dapat free. So saya mula membaca dari situ. Yang paling saya ingat adalah ruangan pak uteh. Pagi-pagi sebelum sarapan, saya akan ambil majalah peneroka tu, meniarap depan pintu dan mula menelaah hahaha. Sampai kena marah dengan nenek saya dia kata anak dara tak baik bersidai depan pintu. Hehe apakah, waktu tu saya baru 5 tahun, dah anak dara ke waktu tu, confuse den. Such a sweet memories right.

Buku sekolah Anaqi

Ok, dah dulu, nak masak jap sebab petang nak pergi 2 majlis, aqiqah anak dara cik wanie dan lepas tu vroooom vroooom ke TTDI, birthday party anak dara orang gak.

P/s semalam hubby berjaya membeli roti dari pakcik roti yang merempit tu. mungkin dia dah terima petisyen kami. ;)

Happy weekend everyone

Dumbells- Barang kejadian, yang orange itu adalah 'cawan' naqee ketika menghidang makanan pada ibunya ;)

No comments: