Thursday, January 19, 2012

tak tau la apa nak jadi

Rasa sedih sangat bila kita dah cakap jangan, tolongla jangan buat hai monyet. ko nak makan gak cili tu. kan aku dah cakap cili tu pedas, yang kau makan gak dah kenapa kau ni???? (sila buat gaya nasir bilal khan hehe tak tau kenapa terbayang gaya dia cakap pulak), degil sungguh ko monyet.

Don't copy please!!!
Ok cerita dia macam ni, duk sedap menconteng pen merah sambil buka soft copy tetiba saya dapati yang si polan A just tukar nama je file si polan B ni. mmmm mula la darah naik ke kepala TEST ni TEST korang dah kenapa??? saje je nak bagi rambut lurus ku tercanak-canak naik umpama terkene renjatan electric. Dah saya pesan tolong jangan tiru atau copy file orang lain ye dude, sebab saya boleh trace. come on la soft copy kot, kalau hard copy tu memang kekadang boleh terlepas pandang gak, tapi soft copy memang jangan harap la. Even apa yang kita tulis online ni orang boleh trace keystroke even korang dah DELETE dush dush kat tong sampah pun DELETE gak, but still it will remain unvanished in term of keystroke atau orang kata jejak kaki. Sebab tu la orang kata fikir dulu sebelum nak post apa-apa online ni.

yup mr zebra it is really stress
Kacau sungguh mood saya yang tengah semangat nak bagi korang flying colors (berangan la korang kalau sampai tahap test ni pun masih nak try gak kebrutalan saya). Saya tak tau la muda mudi sekarang ni (ok saya tak la tua sangat masih sezaman ngan korang gak) tapi attitude masa belajar memang far toooooo different from what can I say (sorry guys, it is TRUE but not all I believe). Terfikir gak, macam mana korang nak jadi khalifah kat muka bumi Allah ni kalau "you have cheated your responsibility".

Saya tak kata saya baik, tapi saya masih ada sifat dalam diri ni yang kalau dengan diri sendiri pun korang tak mampu nak jujur sorry to say la macam mana korang nak jujur dengan your parents, your partner, your leader and etc. Sedangkan kepercayaan tu lahir dari kejujuran, kalau awak jujur kepercayaan tu akan terkedek-kedek follow belakang tanpa perlu kipas bos nak naik pangkat , hehe ni contoh okey (well in reality ramai yang jadi blower even compressor kat office, politik ditempat kerja tu memang tak leh nak lari, bagi saya as long as you are capable its ok,  kalau tak memang saya pandang sebelah mata je la, no respect ok!) 

Last but not least,
nobody perfect, but at least you can try to be perfect although you are not perfectionist ;)
Dari
Yang bukan perfectionist tapi mengkagumi para -pari perfectionist sekalian. cayalah!!!

No comments: