Wednesday, December 1, 2010

Emo, Elmo atau Nemo

Hehe takde satu pun dari tajuk diatas yang berkait dengan apa yang saya nak kongsi kat sini
...
Jujurnya hari ni hati saya tersentuh lagi bila terbaca blog seorang ibu yang kehilangan anak perempuannya. Huhu, sensitifnya saya ni kan. Bila dah jadi ibu ni saya perasan yang saya sudah bertukar menjadi seorang yang sangat sensitif atau super sensitif bila melibatkan soal anak. Bertukar!!!! yup saya dah sensitif (suka tak wanie?).
...
Oh ya berbalik pada blog tersebut, kenapa saya suka baca blog tu ye? sebab saya terpikat dengan penulisannya yang sangat-sangat ikhlas. Dia menulis untuk melepaskan rindu pada anaknya, mencoret untuk mengingatkan kisah-kisah mereka berdua agar tidak akan luput di hari mendatang. Ya saya faham apa erti kehilangan, kerinduan dan kesunyian bilamana setiap postnya tidak pernah gagal untuk membuatkan saya menitiskan air mata. Thanks mama maryam kerana tulisan anda membuatkan saya lebih menghargai setiap detik yang ada bersama anak saya.
...
Saya cukup sedar yang segala apa didunia ini pinjaman cuma hatta diri ini juga pinjaman, anak yang saya kasih juga pinjaman cuma. Ajal dan maut ketentuan Yang Maha Esa, walau selautan mana kasih sayang saya pada anak saya, jika sudah sampai masanya akan sampai jua, dan waktu itu tidak akan ada apa yang dapat menghalang. Moga bila sampai masa itu, saya akan kuat seperti mana penulis blog tersebut.
...

No comments: