Thursday, December 2, 2010

Burger apa pilihan anda?

Image dari siapa lagi kalau bukan en google. Sebab saya malas nak upload gambar okey ;)
...
Filet O-Fish tentunya...
...
Saya peminat tegar ikan. Haruslah saya pilih Filet-O-Fish bila makan kat Mc-D. Kenapa saya cakap pasal burger ya. Sebab ini adalah makan tengahari saya hari ini. Hari ni je pun, sebab biasanya tengahari saya akan makan nasi. Jarang-jarang, kadang-kadang makan fast food ni. Ubah selera la katakan.
...
Seingat saya kan, FOF inilah antara menu pertama yang saya pilih sewaktu kali pertama diperkenalkan dengan makanan-makanan fastfood ini. Dan, hingga kini, saya dengan mudahnya dengan lancarnya menyebut, "Filet-O-Fish eh dik, regular' kat kaunter McD. Haha especially bila malas nak fikir menu lain.
...
FOF mengingatkan saya pada zaman belajar dulu kala. Waktu pulang dari kampung, kalau malas nak naik bas, saya akan pergi ke Kl Sentral, makan-makan kat McD Kl Sentral (saya ni jenis yang tak suka makan kat perhentian-perhentian bas, biasanya kalau lapar tahap cipan mengganas, saya akan beli sekotak Milo dan sebungkus jambu batu ???? kenapa mesti jambu batu? apakah?bukannya mengenyangkan pun, tapi tak kisah, suka juga nak beli jambu batu) pastu naik komuter sampai shah alam. Begitu la rutin saya sepanjang 4 tahun berjuang di shah alam ini. dan tentunya menu kegemaran adalah FOF (sumpah tak order menu lain kat Kl sentral tu haha sangat loyal okey).
...
Bila dah setia sangat dengan burger jenis ini, jom kita tengok pula nutrisinya..

Dari Google juga thiiiiii

Waaah, lihat saja kandungan lemak dan kolestrolnya. Kandungan garam (a.k.a sodium) nya juga tinggi. Mak datuk banyaknya kan!!! major compound pulak tu.. harus lah ia dapat D+ Nutrition grade untuk Nutritional Analysis (info disini). Ahakss, ada saya kesah ke? hehe kisah jugak lah, tapi sekali sekala tak kisah lah kot. Walaupun peminat tegar namun kekerapan saya makan FOF ini cumalah sebulan sekali saja. Itu dipanggil peminat tegar ke??? tak kisah lah. So kawan-kawan, saya nak abiskan dulu makanan tengahari saya ni ye...Tata!!!!

1 comment:

wanie_kashfi said...

Dah tau dah...kalau gi McD, tak yah tanya cik gee ni pun takpe...hehehe